lillafavoriten

24 September 2011

Publicerad 2011-09-24 21:14:48 i Allmänt

Idag blev det en cupcake-eftermiddag...
Målet var en godbit till kaffet efter kräftskivan som vi hade med våra vänner.
Resultatet får Ni se här.



Jag är ganska ny i cupcake-branchen, men har blivit positivt
överraskad av den smaksensation det verkligen är! Och vilka
varianter man kan göra.
Sen är det ju en hel värld med olika fina dekorationer man kan 
lyxa till det med. Jag har använt de små socker-blommorna jag gjorde
häromdagen, till barnens stora förtjusning. :)
Det kan jag rekommendera.
Men när det gäller cupcakes så är det bara att låta fantasin flöda.
På dessa chocolate cupcakes blandade jag vit och rosa frosting,
tyckte det blev jättefint! Lite pärlor och en blomma...
Ta-daaaa! :)
Jag har alltid använt Leilas recept på cupcakes. Tycker om alla hennes
recept som jag har testat, så jag har inte testat nån annans variant. :)
Om du vill ha receptet så klicka på länken.
De söta formarna har jag beställt på www.strosselannat.se




Har även bakat en omgång med drömmar idag igen...
Någon som har vågat sig på det recepet?
Jag väntar med spänning på resultaten. ;)

allt gott!
/Lena

Kommentarer

Postat av: Linda Svensson

Publicerad 2011-09-24 22:15:18

LOVE IT LOVE IT LOVE IT!!!!

Nu behöver jag aldrig baka mer, jag kommer till dig när jag är sugen ;)

Postat av: carro

Publicerad 2011-09-25 10:51:16

Jättefina! Verkar superkul att hålla på och pyssla med också, men jag får liksom inte tiden att gå ihop ;-)



Tänkte tipsa om en sida med allt för bak och matlagning.

De har även en butik i Luleå. Kanske värt ett besök till stan!!



http://www.lyckasmedmat.se/



Kram!

Postat av: Linda B

Publicerad 2011-09-25 19:06:04

Ser ju fantastiskt gott ut!!!

Och drömmarna MÅSTE jag verkligen testa att göra...snart :)

KRAAAM!!!

Postat av: Läna

Publicerad 2011-09-25 19:47:33

Linda... Eller så väntar du tills vi ses i jul. För då ska ni ju vara hos oss. ;)

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-09-26 19:39:48

Åhh.. Cupcakes ser alltid så goda ut.. :) Och de är dom säkert också.. :) Dessa ser helt fantastiska ut.. :) Rosa och super fina. De gillar jag.. :)

Postat av: Linda B

Publicerad 2011-09-26 20:05:31

Jaaaa! Myyysigt! Tror jag måste se till och banta bort några kilon då, så jag kan äta massa kakor..och deg...jag gillar deg...precis som barnen :)

KRAM!

Postat av: Läna

Publicerad 2011-09-26 20:11:52

...och Kjelle... :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela