lillafavoriten

Mitt Bästa Tips! :)

Publicerad 2012-04-04 11:32:26 i Allmänt

Sitter på jobbet, har tidig lunch idag då jag har barnverksamhet hela eftermiddagen.
Oftast bakar jag själv till detta, billigare och godare. När jag skar rutorna så tänkte jag dela med mig av "mitt bästa tips", ett tips som jag fick ur en av min farmors Hemmets Journal-tidning för många år sen.

Så till tipset.
Det kan vara svårt att få snygga och exakt lika stora rutor på kakorna om man har bakat i långpanna. Inte nu längre!
Använd gallret!
Bestäm hur många galler-pinnar det ska vara mellan varje skär.
Vänd sedan på gallret och gör samma sak!
(På dessa bilder har jag har 3 galler-pinnar mellan åt ett håll, och två galler-pinnar åt det andra.)

Viktigt är också att kakan är helt kall.
Denna, som är en kärleksmums fick stå över natten och då blev det inga missöden på frostingen.



Jag tror att jag ska utlysa en tävling här på bloggen bland er läsare...
Skulle det vara nåt? :)


Kram!!
/L

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-04-04 12:39:54

Tack för tipset ! Hade jag aldrig kommit på själv:)

Postat av: Annika

Publicerad 2012-04-04 12:44:17

Håller med ovanstående;) Tusen tack för tipset! Brukar vara svårt att få fina rutor men inte nu längre=)

Postat av: Anna

Publicerad 2012-04-04 16:15:23

Sååå smart.

Mina bitar brukar bli som skidbackar fast på längden om du förstår :)

Ska helt klart användas vid nästa bak!

Postat av: Linda B

Publicerad 2012-04-04 18:16:20

Men det är såååå smart!!!

Tänk vad dom äldre har mycket att lära oss...bara en sån här sak är guld värd! :)

Tävling? Spännande! Jag är på!

KRAAAAAM!

Postat av: SvBG

Publicerad 2012-04-05 07:48:00

Tävling? Ja! :-)

Postat av: Frida

Publicerad 2012-04-05 21:51:38

Vilket smart tips! Två tummar upp!

Nu ska jag bara se till att faktiskt BAKA nåt så ska jag definitivt använda mig av det.



Jag är alltid på för att tävla, men jag bävar för vad som komma skall. Det här är ju liksom inte riktigt mitt område. Ja, förutom att du är något av min favorit dårå....



Kram och ha en fin påsk!

Postat av: Viktoria - Pinkpastry

Publicerad 2012-04-10 08:58:50

Tack snälla för den fina kommentaren. Vilket bra tips, stor kram!

Postat av: Vanja Nyström

Publicerad 2012-04-17 16:03:11

Smaaart !!!! :-D

Räddningen inför sommarens alla kärleksmums som ska bakas till fotbollsmatcherna. Tänk vilken tid det sparar för alla barn som ska välja den största ;-)

Postat av: Läna

Publicerad 2012-04-17 16:12:57

Vanja: precis! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela