lillafavoriten

Deltävling nr. 4

Publicerad 2012-08-25 09:23:12 i

Detta bidrag kommer från Kerstin. :)
Tack för ditt bidrag och lycka till!

Steg upp i ottan och har nu efterrätten till surströmmingen ikväll klar!
Tala om en snabb och smarrig efterrätt!

Hjortronparfait
Vispa 3 äggulor och 1 dl socker poröst över vattenbad. Jag vispade till sockret hade lösts upp.
Vispa 3 dl vispgrädde och vänd ner det och 1-2 dl hjortronsylt i äggsmeten.
Frys i portionsformar eller i en stor.
Låt stå i frysen i tre timmar.


Jag tog en dl hjortronsylt och då blev det en ganska söt parfait. Men det tar man ju efter egen smak. :)
När jag plockade hjortron så styckefrös jag en del av dem som var stora och fina. Dekorerade med dessa.

Nu är sista bidraget till hjortrontävlingen publicerat. Önskar att ni skulle tala om vad ni vill att jag ska blogga om framöver!


Kram!
/L




Kommentarer

Postat av: Annika Wallin

Publicerad 2012-08-25 11:14:31

Oj så gott det ser ut:) Super fina skålar! Allt du bloggar om är ju bra=) Bak, pyssel, lchf;)Gör du sådana fina örhängen på beställning? Kram å trevlig helg!

Postat av: LenaJL

Publicerad 2012-08-25 21:17:23

Annika; beställning på örhängen är nog ingen omöjlighet, men det beror lite på hur bråttom du har. :)
Och vad tar man betalt för ett par sånna?! :)
/L

Postat av: Linda B

Publicerad 2012-08-25 22:47:37

Smaskens!
Och det är så roligt att se att du får användning av skålarna :-D
KRAAAAAM

Postat av: LenaJL

Publicerad 2012-08-26 06:44:30

Linda: Men du vet ju hur mycket jag längtade efter sånna! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela