lillafavoriten

Fudge

Publicerad 2012-12-21 19:55:55 i

På en av mina favoritbloggar kan man hitta många fina recept.
Häromdagen fyndade jag nog det lättaste receptet på julgodis som jag någonsin gjort. :)

Det består av
400g valfri choklad
(Jag använde mig av Marabou's mintkrokant)
1 burk kondenserad mjölk

Hacka chokladen i små bitar.
Värm den kondenserade mjölken över vattenbad. Chokladen ska smälta samman med mjölken till en slät kräm. Överhetta inte.

Häll upp i en form klädd i bakplåtspapper.
Låt stelna och skär sedan upp i små godbitar.

Kika gärna in på www.pinkpastry.blogg.se
Där kan Ni hälsa från mig. :)

God Jul!
/Lena

Kommentarer

Postat av: fridasfunderingar.blogg.se

Publicerad 2012-12-22 11:18:04

Såg sjukt gott ut!

Postat av: Viktoria - Pinkpastry

Publicerad 2013-01-04 08:26:17

Tack snälla söta du för de fina orden och länken! Blir så glad. Va roligt att du ville pröva fudgen. Visst är den god?! Och löjligt enkelt! Mintkrokanten är min favvis, har gjort några staser av den nu i jul. Min lillasyster älskar marabou sweizernöt, gjorde den och den blev också super! Hoppas du har haft en härlig jul. Stor kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela