lillafavoriten

Daim

Publicerad 2012-11-06 18:24:11 i

Min klasskompis Therese från skoltiden la upp ett recept på Daim häromdagen...
Tvungen att testa!

Varsågoda, lätt som en plätt.

Blanda ihop;
4 tsk kakao
4 msk mjöl
6 msk ljus sirap
2 dl socker
6 msk smör

Koka på svag värme tills du kan göra ett kulprov. (10-15 minuter)
Bred ut smeten tunt på bakplåtspapper. Lägg på hackad choklad ( ca 250 g) som får smälta, bred sedan ut.
Innan jag ställde ut plåten skårade jag i kolan så tror jag att man bara kan bryta dem sedan. Annars kan man ju alltid bryta bitarna när kolan kallnat helt. :)

Lycka till!

/L

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2012-11-06 18:42:04

Bra ide att skåra innan!
Tänkte bara tipsa om att förvaras kylen... OM de blir nåt över ;)

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-11-06 19:11:36

Men hur gott ser inte de där ut då? Måste absolut provas till helgen.. :) Jag gillar att du börjat lägga upp mer bak igen.. :) Det inspirerar! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela