lillafavoriten

Tävlingen avslutad!

Publicerad 2012-08-25 21:13:20 i

Nu är tävlingen avslutad!
Vinnaren presenteras under nästa vecka! :)
Tack för ert engagemang, det var roligt att låna era recept.
Pappa kom med en proppfull 10-liters hink med blåbär igår... Kanske borde ha en tävling igen. Hehe.
Avvaktar nog lite med det! ;)

När jag hade gjort hjortronparfaiten imorse så blev det tre äggvitor över.
Jag gillar inte att kasta matvaror så det fick bli en sats maränger.

3 äggvitor
2 dl socker
1/2 krm ättiksprit

Kör äggvitor, ättiksprit och 1 dl socker tills smeten är vit och hård, jag använder min kitchen aid men elvisp funkar också såklart.
När smeten är klar så vänder man ner resterande decilitern.
Klicka eller spritsa ut på bakplåtspapper, och grädda i 100 grader tills marängerna lossnar från papperet, ca 35-40 minuter.
Jag lät mina stå kvar i ugnen tills den var helt kall.


Trevlig kväll! :)
/L

Kommentarer

Postat av: Linda B

Publicerad 2012-08-25 22:52:22

Ååååhh vad gott med maränger! Och vad härligt med alla blåbär. Ja, en ny tävling då som som sagt. Hihi.
KRAAAAAAM

Postat av: Johanna.B

Publicerad 2012-08-25 23:17:56

Åh vilka fina marränger!! :)

Kram!

Postat av: Jenny Strömgren

Publicerad 2012-09-01 07:48:36

Hur i hela friden får du marängerna så perfekta?

Postat av: LenaJL

Publicerad 2012-09-04 09:22:19

Jenny:
Det var första gången jag gjorde sånna där, och det var inte ens svårt. :)
Testa! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela