lillafavoriten

Barbietårta steg för steg!

Publicerad 2012-10-12 22:05:42 i

Så har jag gjort min första barbietårta.
Trodde det var lätt, tills Barbie skulle få sjunka ner i sin nya klänning. Då var det inte alls så fina proportioner som jag såg framför mig när jag testade innan fondanten kom på plats!
Hursomhelst är det en söt 5-årig tjej som ska ha den på barnkalas imorgon, och jag tror bara hon ser det fina med den.

Jag gjorde så här;
Två bottnar.
En vanlig rund och en i sockerkaksform med hål i mitten.
Sen gäller det att bygga klänningen med den runda botten nederst och sedan den med hål i.
Jag fyllde båda med marsankräm och hallon, så det är lixom två tårtor i en kan man säga.
Sen är det bara att börja skära och forma. Lappa och putsa.
Jag spritsade grädden först för att sen fixa till den slät och fin.
Ett tips är att göra midjan smal! Bygg tårtan toppig längst upp. Min blev för vid för Barbies smala midja...

Sen kavlade jag först den veckade fondant-delen, satte den på plats och kavlade nästa del av klänningen. Tunt tunt, och några missöden blev det. :)
Men, inget som inte lite rosor eller pärlor döljer ganska bra iallafall.

Hoppas att bilderna kommer i rätt ordning och ger en klarare bild än mina ord! :)

Trevlig helg!
/L

Kommentarer

Postat av: Evelina Gustavsson

Publicerad 2012-10-13 11:07:11

Svea beställer en stycken barbietårta till den 29 oktober då hon fyller 4 år. Hon var beredd att ta den redan innan garnityret var på plats..så fin!
Vad du är pysslig, bästa Levis!
Kramen.

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-10-13 11:33:01

Hon kommer absolut att bli nöjd.. :) den blev ju superfin.. :)

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-10-13 11:33:02

Hon kommer absolut att bli nöjd.. :) den blev ju superfin.. :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela