lillafavoriten

Hockeytårta & äppelfest

Publicerad 2012-09-22 15:06:42 i

Jag hade så tur att jag fick en hel drös med fler äpplen!
Så idag har jag påbörjat en jättegod äppeldricka. Har delat 1,5 kg äpplen På mitten och lagt dem i två liter kokande vatten. Nu ska de ligga där i två dygn (i kylskåp) innan processen fortsätter.

Fick en beställning på en hockeytårta häromdagen. Jag tänkte direkt på hockeypucks-klubba, men då fick jag tyvärr inte tag på någon svart marsipan på så kort varsel, så det fick bli en hockeyplan. Hade jag haft mer tid på mig hade det blivit även hockeymål, men då måste sockerpastan hinna stelna och det fanns tyvärr inte tid till det denna gång. Men med ett par hockeyspelare på denna variant så blev det en helt okej tårta!
Lite knepigt att få snygga kanter dock. Jag är inte själv förtjust i att använda smörkräm i tårtor, även om det är mycket enklare att få en snygg form med det, än om man som jag, använder grädde.

Ni får som vanligt gärna skriva vad ni tycker! ;)

/Lena

Kommentarer

Postat av: Linda B

Publicerad 2012-09-23 00:06:02

Du är ju toppen!
Vilken cool tårta!
Fattar du?
Cool...ishockeyplan...hahaha...ibland är jag bara FÖR rolig...
Ja, eller nåt :-D
KRAAAAAAM

Postat av: Frida

Publicerad 2012-09-25 22:30:59

Åh vännen! Jag hade behövt din expertis idag. StorA:s tårta var inte vacker...Smakade helt ok, men var iiiiiiiiinte vacker.

KRAM!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela