lillafavoriten

29 Oktober 2011

Publicerad 2011-10-29 22:16:08 i Allmänt

Hej vänner!
En beställningstårta till en liten söt kille.
Här är resultatet, som jag har fått fram genom att kika lite på mina
vänners bilder och sen kombinerat lite hejvilt. :)
Jag är själv inte så speciellt förtjust i spindlar, så det var rätt skönt
att sätta kupan över tårtformen när den var klar...
;)





Fick en present av Angela idag!
En rosa fin slickepott och silikonformar som jag är jättesugen på att
få testa. Måste bara komma på nåt som passar... :)
På bilden finns en superenkel och försvinnande god liten kaka som Ni
ska få receptet på här:

Ulrikas små havre-kokos-kakor

1 dl havregryn
1 dl råsocker
1 dl kokos
100 g smält smör

(om den blir mycket lös, så tillsätt mer havregryn. Allt smör ska försvinna
upp ur bunkens botten.)

Blanda ihop, och klicka ut en tsk i varje form.
Grädda på 175 grader tills kakorna blir gyllengula. (ca 5-7 minuter)

Placera en liten kub med nougat eller riven choklad mitt på kakan när
den är varm. Efter en liten stund plattar man till nougaten med baksidan
av en tesked.
De gånger jag använt choklad har jag använt vit och rivit den grovt och bara
strött ovanpå. Blir jättefint.



Jag fick en blomma av min man igår.
En rosa.
Och oktober-månaden köper jag alltid rosa bandet och jag tycker
att det är viktigt att vi kommer ihåg att hjälpa till att stödja forskningen
för bröstcancer.


Allt gott mina vänner!
/L

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2011-10-29 23:20:07

Så himla duktig du är!!!

Postat av: Linda B

Publicerad 2011-10-30 20:31:59

Vilka snygga tårtor!!! Du är ju så bäst!!!



Är det dom havrekakorna som vi fick när vi var hos er...som jag hjälpte dig lite med :)...dom var heeeeelt fantastiska!!!



Och vilken snäll man du har!!!

Blommor är alltid trevligt att få :)

Och att tänka rosa känns helt rätt!

KRAAAAAAAM!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela