lillafavoriten

LCHF

Publicerad 2012-06-17 20:22:17 i Allmänt

Äntligen tid för en uppdatering! :)
Idag har Elsa och jag gjort egen glass. En lchf-variant! Jag rörde ihop och Elsa provsmakade. :) Vill man göra den "vanlig", så tar man socker istället för sukrin.

Rebeckas LCHF-glass.
Vispa 1 3/4 dl grädde
Vispa ihop 2 äggulor med urskrapet från 1/2 vaniljstång.
Sukrin efter smak
(35 g socker om du använder det)

Rör ihop, och låt gå i glassmaskin tills glassen tagit ihop och fått härlig konsistens.

Glassmaskinen är inte ett måste, det funkar att frysa in den direkt. :)

Sen har jag bakat ostfrallor.
Supergoda och klara på ett nafs.
Denna sats blev 8 frallor, skulle egentligen ha gjort dubbel sats på en gång... :)

Gör så här:
Vispa upp 3 ägg
2 msk fiberhusk
1 1/2 tsk bakpulver
3 dl riven ost

Låt svälla i tio minuter.
Skeda upp på bakplåtspapper.
Grädda i ca. 10-15 minuter på 200 grader (varmluft)
Förvara i kylskåp eller frys.


Det får räcka för idag. :)
/L

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-06-17 21:31:15

Dom ser ju supergoda ut ! Måste prova :)

Och till midsommar provar jag glassen !

Postat av: Annika.G.

Publicerad 2012-06-18 07:08:35

Tack Lena för LCHF receptet ska pröva frallorna nån dag. Kram

Postat av: Linda B

Publicerad 2012-06-19 20:10:33

Ser ju verkligen supergott ut!

Glassen har jag testat när jag åt GI...men ostfrallorna var nya...och såg väldigt goda ut!

Kanske något vi kan testa när ni kommer ner till oss :)

KRAM!

Postat av: Evelina Gustavsson

Publicerad 2012-06-20 15:44:46

Nä, jag har varit och köpt en likadan "Leila-bakar-bunke" som du. Nu måste ju mina bakverk bli lika fina och lika goda. Ska prova ostfrallorna PRONTO! Så kul att se dig i helgen. Hoppas ni får en fin midsommar. Krraaam.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela