lillafavoriten

15 Maj 2012

Publicerad 2012-05-15 21:56:51 i Allmänt

Varje torsdag turas vi om att ordna frukost på mitt jobb. Nästa vecka är det min tur. Jag visste direkt att jag ville bjuda på Svante-kaka då. Det är ett supergott bröd, som är lite segt men ändå luftigt. Och supergott, med enkel smak.
Det kruxiga är att det tar låång tid att baka dem, då de ska jäsa länge och flera gånger. Och då blir det inte av för mig att dra igång nåt storbak. Men min pappa är expert på Svante-kakor, så jag beställde för flera månader sen en omgång till i slutet av maj. Och igår anlände en stor papperspåse med rikedom. :)
Ska bli spännande att höra vad arbetslaget tycker! Dessa innehåller endast mjöl, jäst, salt och vatten. Superbra, för det passar ju de flesta, utom gluten.

Vad tycker ni?
Visst är de fina?!

Tack bästa pappa! <3
/L

Kommentarer

Postat av: Ulrika Wikberg

Publicerad 2012-05-15 22:17:07

Åhh!! Ser så gott ut!!

Postat av: Carro

Publicerad 2012-05-16 02:51:19

Men lägg av! Svantekakorna dyker upp lite då och då i mitt huvud. Har inte ätit det sen jag var liten. Så gott!

Kram

Postat av: Läna

Publicerad 2012-05-16 08:16:47

Åh, Carro minns du dom?! :)

Det ska jag ha i mitt minne när vi ses nästa gång! Pappa kanske får göra en omgång till... :)

Postat av: Linda B

Publicerad 2012-05-16 16:13:33

Håller fullständigt med! Din pappa är bäst :)

KRAAAAM!

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-05-16 19:34:52

Dom ser supergoda ut.. :)

Jag har dom i min receptbok.. :) Ett av de få recept som blev kvar efter min mamma.. :)Men jag har dock aldrig testat göra dom.. :(

Vi kanske får slå oss ihop någon dag, börja med svantekaka och baka andra sorter medans den jäser.. :)

Postat av: Läna

Publicerad 2012-05-17 12:10:04

Anneli: ja, det kan vi gärna göra!

Men då tror jag att pappa får vara med! ;)

Han är ju kung på de där. Han säger att det tar 5 timmar från början till slut.



Kram !

/L

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela