lillafavoriten

Hello Kitty-tårta

Publicerad 2012-05-13 19:33:37 i Allmänt

Min lilla tjej fyller två år imorgon.
Så, jag har gjort en tårta till dagis-kompisarna.

Testade att göra Leilas tårtbotten.
Vispa jääääättemycke:
4 ägg
1 1/2 dl socker
Vänd ner:
1 1/2 dl vetemjöl

Först fick jag den inte att resa sig. Så, jag skrev till leila och frågade om det skulle vara bakpulver i smeten. Hon svarade faktiskt ganska fort, och svaret var nej.
Men, jag hade vispat ägg och socker alldeles för lite. Så jag vispade med ballongvispen och körde tills det var som ett enda stort fluff och sen vände jag ner mjölet och skjuts in i ugnen i tio minuter på 200 grader med varmluften.
Häpp! Då funkade det fint! :)

Sen har jag kokat sockerlag som jag har smaksatt lite, och sen penslat bottnarna med. Sen Hallongrädde och marzankräm mellan.
Nu får den gotta sig till imorgon. :)

Och här ser ni resultatet!
Den "misslyckade" tårtan blev en god hallongräddtårta som vi har firat med redan idag.

Hej svejs! :)
/L

Kommentarer

Postat av: Linda B

Publicerad 2012-05-13 20:37:15

Sååååå fiiiin!!!

Tänk vilken lyxdag dom får på dagis :)

Du ä SÅ bra!!!

Och vad glad jag bli att se vårt paket i bakgrunden. Det kom fram i tid! :D

KRAAAAAMAR TILL ER!!!

Postat av: Linda B

Publicerad 2012-05-13 22:41:21

Var inne på nätet och halkade in på den här tjejens blogg: www.carolineskalastartor.blogg.se

Vääääldigt duktig måste jag säga!

Som du :)

KRAAAAM!

Postat av: Annika

Publicerad 2012-05-14 08:28:57

Vilket mästerverk! Och den nedre såg ut att vara himla god den me!

Postat av: Anneli!

Publicerad 2012-05-14 14:21:44

Guuud så fin! En sån vill nog Wilma me ha när hon fyller år.. :) Du är så duktig!

Postat av: EVA

Publicerad 2012-05-14 15:06:33

Vilken underbart söt tårta ! Wow vad du är duktig !



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

Postat av: Läna

Publicerad 2012-05-14 20:14:42

Linda: taaaack! :) du må tro att här har skruvats idag! ;)

Annika: tack så mycket! jamen man får ta vara på misslyckade bakverk också! :)

Anneli: tack! klart Wilma ska ha en Kitty-tårta! Men det fixar ju du galant! :) du är ju superduktig! Annars är jag ju Lixom första hjälpen. :)

Ewa: tack så mycket! Jag blir så glad av sånna där rara kommentarer! :)

Postat av: Frida

Publicerad 2012-05-14 20:17:23

Du är så himla bra! Som vanligt blir jag riktigt fikasugen när jag är här....obra eftersom jag inte har någonting hemma förutom Tom&Jerrykex...



Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela