lillafavoriten

13 September 2011

Publicerad 2011-09-13 21:06:31 i Allmänt

Hej igen!
Det stundar snart 4-års kalas här på Villavägen.
Jag är lite gammaldags av mig och tänker så att det gärna får vara
7 sorters kakor på kalaset.
Egentligen är det väl rent vansinne, för så mycket orkar man ju bara
inte äta! (...eller...) 
Idag blev det en snabb-kaka i långpanna som jag nästan hade glömt
bort tills en kompis till mig frågade om jag hade nåt enkelt på lut.

Det har jag! :)
Alla klarar att lyckas med denna kaka. Man behöver inte vara bagarmästare
som kan krävas till vissa kaksorter ibland.
Håll till godo.




Nougatkakor

9 dl havregryn
3 dl socker
3 tsk bakpulver

250-300g smält smör

Rör ihop, tryck ut i långpanna och grädda i ca 15 minuter på 225 grader.

Hyvla över 250 g nougat medan kakan är varm.

Ta-daaaaaaa!

För övrigt så väntar jag på en storbeställning från en härlig bak-sida som
jag rekommenderar! Den heter www.strosselannat.se och där finns mängder
av härliga dragee´r, färger och fint strössel!
Ta en titt i detta regniga väder och dröm er bort till ett litet konditori!

:)

/L

Kommentarer

Postat av: arro

Publicerad 2011-09-13 21:42:43

Men gud, det är ju min favvo-kaka! Har aldrig gjort den, men det lät ju som att tom jag borde klara av det. Måste prova :-)

Postat av: SvBG

Publicerad 2011-09-14 07:30:23

Det gläder mig att du lägger upp två kakor på bilden. En enda är alltid för lite... :-)

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-09-15 08:10:18

Åh, nougatkaka är ju typ det godaste som finns!!! :)

Postat av: Linda Boman

Publicerad 2011-09-15 11:29:36

Dom här är ju bara för goda!! Kanske till å med jag skulle klara av de här :) Kanske måste prova nån gång.. Kram

Postat av: Linda Nordmark

Publicerad 2011-09-20 21:35:25

TACK söta!

Du räddade mig. Fort var det gjort och jag hade kakor till körkaffet :)

Kram!

Postat av: Ove Love

Publicerad 2011-09-20 21:42:32

Hej Läna!

Vad duktig du är som bakar och står i, man blir ju sugen!

Ville bara veta var kaffekoppen och fatet kommer ifrån, de är ju jättesnygga!

Har letat efter fint kaffeporslin, men den enda jag vill ha är Gustavsbergs rand och den finns inte mer:(

Baka och sjung!



Ovelove

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela