lillafavoriten

Hastbullar

Publicerad 2012-04-14 15:36:36 i Allmänt

Nu har vi tillbringat en vecka i fjällen. Det började klia i fingrarna, när jag tänkte att det skulle vara gott med nåt nybakt ute till kaffet.
Så, imorse när barnen ändå vaknade tidigt så bakade jag hastbullar som vi ska ta med ut på fisketuren idag.

Receptet är nog egentligen inte det rätta då de ska skjuta på höjden i mitten, men det blev god smak, som idag var set viktigaste. :)

På bilden ser ni resultatet, men det viktigaste är den vackra kosan som min morfar har gjort åt min storebror.
Tanken var nog att vi alla skulle få varsinn, men morfar blev så sjuk, så han hann tyvärr inte göra till alla.
Men jag brukar låna Manges, det går bra det med! :)



Hastbullar
4 ägg
3 dl socker
50 g smält smör
1 1/2 dl mjölk
2 rågade tsk bakpulver
Ca 6 dl vetemjöl

Klicka upp på plåt, grädda i 250 grader tills de är gyllenbruna.
Ta-daaaaa!
Fiske-fikat är klart! :)

God förmiddag mina vänner!

Kommentarer

Postat av: Linda B

Publicerad 2012-04-15 00:32:52

Magnus och Viktor hade ju några med sig hem, så jag tackar för smakprovet :)

Kosan på bilden är väldigt viktig för Magnus, och väldigt vacker. En kär "ägodel" som han nämner ibland, och är stolt och glad över.

KRAM!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela