lillafavoriten

Pollyfluff och cupcakes

Publicerad 2012-01-30 19:07:51 i Allmänt

Så kommer då avskedsdagen imorgon på mitt jobb där jag varit i 13 år.
Har gjort en bunt med små chokladcupcakes (leilas recept) och på dessa satt frosting som jag färgat i två färger.

Har även bakat en tårta som jag fyllt med Polly-fluff och Hallongrädde.
Har aldrig smakat den kombinationen, men det känns som att choklad och hallon bara kan bli rätt. :)
På tårtan har jag satt en jordgubbsmarsipan.

Pollyfluff gör man såhär:
Man hettar upp 3 dl grädde och smälter sen ner drygt halva påsen med polly.
Sedan måste det svalna helt.
Sen vispar man det som vanlig grädde och så är det klart.
Funkar även med dumle, bilar och gelehallon.

Tjingeling!
/L

Kommentarer

Postat av: Linda B

Publicerad 2012-01-30 22:51:17

Det är inte en dörr som stängs, det är en ny dörr som öppnas. Dörren till Ringelsta kommer alltid stå öppen för dig, det är jag säker på. Oj, vad dom kommer sakna dig! Och du dom! Och vilken tur att dom bara är ett samtal bort, eller några steg dit, och så kan ni kramas igen :)

Vilka jättefina fluffisar, och tårtan är som ett konstverk!

Du ä bra du!

KRAAAAM!

Postat av: helena

Publicerad 2012-02-05 09:33:46

ÅÅÅ ja misssa allt det goda men ja hoppas du kommer förbi nån gång å häls på å då kanske du ha en låda me gott me KRAM

Postat av: Inger

Publicerad 2012-02-05 11:26:33

Tack ännu en gång för det goda fikat.

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-04-03 19:16:47

Vad duktig du är på att göra tårtor!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela