lillafavoriten

Rabarber- och Jordgubbspaj LCHF

Publicerad 2012-07-01 21:14:48 i Allmänt

Hej vänner!
Ledsen att jag inte uppdaterat på länge, men det är faktiskt blogg.se som har fel på appen till Iphone. Det går inte att blogga med telefonen för tillfället. Turligt nog har jag en gammaldags vanlig hederlig dator också! :)


Idag gjorde jag en rabarber- och jordgubbspaj till efterrätt.


Jag tyckte att den blev helt okej fastän det var en variant utan socker.
Jag gjorde på känsla, och har därför inte några exakta mått, men på ett ungefär så här:
skiva i små slantar:
5 stjälkar spädrabarber
några dl färska jordgubbar
Söta eventuellt med stevia.

Nyp ihop 7
75 g smör med
2 dl mandelmjöl och
1 dl kokos

(Jag vet inte exakt hur mycket av varje jag tog, men det ska inte
vara jättekladdigt utan ta ihop ganska bra iallafall.)

klicka ut över bären och grädda i 200 grader i ca. 20 minuter.
Servera med lättvispad grädde med vaniljpulver i.


Här kommer en bild på min alldeles egna födelsedagstårta.
Det fick bli en marängvariant med grädde och nutella mellan.
Har alltid jordgubbar på min egna födelsedagstårta... har alltid haft... Det blir lätt så när man är ett midsommarbarn! :)

Vad tycks?!

Och vad vill ni ha recept på framöver?! :)
Ha det!
/L


 

Kommentarer

Postat av: Linda B

Publicerad 2012-07-01 22:12:16

Låter ju hur gott som helst med pajen!
Och vilka otroligt snygga små keramik-hjärtan du har att servera godsakerna i...hihi... ;)
KRAAAAM

Postat av: Annika.G.

Publicerad 2012-07-02 08:36:32

Den såg god ut, har beställt boken, och gått på Lchf i en vecka och mår redan sååå gott, det finns ju så många goda recept.Kram

Postat av: LenaJL

Publicerad 2012-07-02 09:25:29

Linda: jag glömde ju skriva vem jag fått dom av... :)

Annika: visst är det bra?! Man mår jättebra! Önskar att Pernilla skulle testa och se om magen mår bättre.

Kram!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela