lillafavoriten

Mjölkfri tårta

Publicerad 2012-05-23 21:02:26 i Allmänt

Imorgon är det jag som står för personalfikat, som jag nämnde tidigare.
Jag tror att mina jobbarkompisar förväntar sig en tårta. "Med sånna där blommor på!" Så, det fick bli en sån. Igen. :)

Jag använde mig av mormors recept på tårtbotten, det slår alla andra jag testar. Hög och fin, som ni ser på bilden.

Receptet följer här:
4 ägg
2 dl socker
Vispa ordentligt.

Sikta och vänd ner:
1 dl mjöl
1 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver

Grädda i 175 tills den är färdig, dvs inget fastnar på stickan.
-----------------------------------------------

Tårtan är fylld med färska hallon, mosad banan, vaniljpulver och havregrädde.
Jag fuktade bottnarna med rabarbersaft.

Nu är det bara att hoppas att den smakar gott... :)

Nu är det dags för lite slappande i soffan, gott folk!
Adios!
/L

Kommentarer

Postat av: Linda B

Publicerad 2012-05-24 17:19:08

Men alltså...den ser ju heeeeelt fantastisk ut!!!

Både med och utan marsipan :)

Och vad du är go och omtänksam som gör den så att alla kan äta den. Du ä bra du!

KRAAAAAAAAAAAAAM!

Postat av: Annika

Publicerad 2012-05-25 20:07:57

Vilka mästerverk du gör, jättevacker och säkert lika god! Trevlig helg :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela